i ! i
Nye ejere Aflæsning Dit gasfyr Dit gasforbrug Flytning Gasregning Serviceaftale Før du graver
Nye ejere

Hvorfor blev HMN Naturgas A/S solgt, så jeg nu skal have ny gasleverandør?

Regeringens forsyningsstrategi lægger vægt på at adskille de selskaber, der ejer naturgasnettet og de selskaber, der sælger naturgassen. På den baggrund valgte ejerkredsen bag HMN (57 kommuner i Hovedstaden, Midt- og Nordjylland) at frasælge den del af selskabet, der sælger naturgassen til kunderne. Det betød, at HMN Naturgas A/S i starten af 2017 blev sat til salg.

HMN valgte Eniig Energi og SEAS-NVE, fordi de er andelsejede energiselskaber med fokus på grøn omstilling og kan drive handlen med naturgas effektivt og dermed tilbyde kunderne konkurrence-dygtige priser og et højt serviceniveau.

HMN Naturgas mener, at der med salget til Eniig Energi og SEAS-NVE er fundet den rigtige køber, som kan drive selskabet effektivt og tilbyde forbrugerne en konkurrencedygtig leverance og et højt serviceniveau.

Du kan læse mere om salget her

Hvem skal jeg kontakte fremover, hvis jeg har spørgsmål til min eksisterende aftale hos HMN?

Har du spørgsmål til din eksisterende aftale, skal du fortsat ringe til vores kundeservice på telefon 6225 9000. Du kan også sende en mail til kundeservice@naturgas.dk

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at ændre mit produkt?

Ønsker du at ændre gasprodukt, kan du ringe til vores kundeservice på telefon 6225 9000 for at få hjælp.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skal flytte?

Skal du melde flytning, skal du kontakte kundeservice på telefon 6225 9000 eller gå ind på naturgas.dk og udfylde formularen til formålet.

Dette gælder uanset, om du til- eller fraflytter en adresse.

Du kan melde flytning her

Jeg betaler via betalingsservice – skal jeg ændre på noget i den forbindelse?

Din nuværende betalingsaftale fortsætter uændret, og du skal derfor ikke foretage dig noget. Din betaling vil blive opkrævet sådan som du kender det i dag.

I forbindelse med overflytning af din aftale til den nye ejer, gør vi i fællesskab, hvad vi kan, for at din betalingsaftale uændret kan følge med. Du vil blive kontaktet af de nye ejere, hvis du selv skal gøre noget for at genoprette din betalingsserviceaftale.

Jeg har en serviceaftale, der er omfattet af en vagtordning – gælder den fremadrettet?

Ja, hvis du har et serviceabonnement, der inkluderer en vagtordning, hvor du fx kan ringe til din servicemontør efter arbejdstid i vinterhalvåret, så gælder den aftale stadig.

Hvad gør jeg, hvis jeg oplever et akut problem med min gasinstallation – fx gaslugt?

Oplever du fx gaslugt i dit hjem, eller har du et brud på gasledningen, skal du fortsat kontakte HMN GasNet på telefon 6225 9114.

Læs mere om, hvad du skal være særligt opmærksom på i forhold til din gasinstallation her

Hvad kommer der til at ske, og hvordan skal jeg forholde mig?

Kort fortalt, skal du bare fortsætte med at gøre, som du plejer.

Den nye ejer skriver til dig, når de har information, som du har brug for at vide i forbindelse med flytningen af dit kundeforhold fra et system til et andet.

Jeg køber naturgas hos HMN – sker der ændringer i min pris og mine betingelser?

Som udgangspunkt bliver der ikke ændret i din gasaftale. Normale markedsudsving og reguleringer kan ingen dog gardere sig imod. Hvis der sker væsentlige ændringer i dit kundeforhold, vil den nye ejer i god tid informere dig samt fortælle, hvordan du skal forholde dig.

Kan jeg stadig benytte selvbetjeningsportalen på naturgas.dk?

Ja, du kan fortsat benytte selvbetjeningsportalen og få overblik over fx fakturaer og forbrug.

Du kan logge ind med NemID eller med dit kundenummer og adgangskode – præcis som i dag.

Gå til selvbetjeningssiden

Hvem modtager jeg fremover min faktura fra?

I en overgangsperiode vil du stadig modtage din faktura via HMN Naturgas, præcis som du gør i dag. Af din faktura vil det fremgå, hvem der fremover står for levering af naturgas til din adresse.

Jeg har en serviceaftale - fortsætter den?

Din serviceaftale fortsætter uændret, og når det er tid til, at dit gasfyr skal efterses, er det samme servicefirma, som du har i dag, der kommer på besøg hos dig.

Jeg har en eksisterende finansierings- og/eller leasingaftale hos HMN – hvad sker der med den?

Har du allerede en eksisterende finansierings-/leasingaftale hos HMN, overtager de nye ejere denne aftale på uændrede vilkår. Du behøver derfor ikke foretage dig noget.

Brug for hjælp?

Ring til os på telefon 62 25 90 00